Værdier og tankegang
Ingen brug af nyt tekstil
Tøj lavet uden at anvende nyt tekstil overhovedet. Vigtigst af alt upcycler vi, altså anvender tekstil fra andre brugte tekstilprodukter.
Ingen udsalg
Vi driver en tidsløs markedsføring- og salgskultur, hvor produkter ikke udløber bare fordi der skal være plads til nye
Cirkulær økonomi
Vi arbejder målrettet på at skabe en cirkulær økonomi, og alle Pleasant produkter kan veksles tilbage til vores genbrugsafdeling.
Tag en pause
Find og dyrk en sund og produktiv work-life-balance. At holde fri er ligeså vigtigt som at arbejde.
Vi stræber efter at skabe det mest neutrale produkt
Et produkter, hvor miljøpåvirkningen er så lav som overhovedet mulig
Men samtidig et produkt med lang holdbarhed og et tidsløst design.
Det vigtigste produktionsdogme for Pleasant er ikke at anvende nyt tekstil.
Vi tog den beslutning i starten af 2022 og allerede nu følger 90% af alt vi producerer dette princip.
Målet er 100% og vi vil gerne have jer med på rejsen.
Ingen kollektioner eller sæsoner
De fleste brands har sæson kollektioner og producerer nyt tøj hele tiden. De har derfor fastlagte kollektioner og deadlines år efter år.
Vi er hoppet af sæson-hjulet og producerer og sælger nu tøj efter behov. Det har været et skridt i en god retning på mange måder.
Tøjet har en ingen "udløbsdato"
Med faste kollektioner betyder det, at tøjet bliver irrelevant og mister værdi fordi der hele tiden kommer nyt tøj, som skal have pladsen.
Det sker i større modevirksomheder mindst 4 gange om året.
Vi laver ikke kollektioner, men tilføjer tøj i vores varelager, når det andet er solgt. På den måde bidrager vi ikke længere til en usund købskultur.
Vi er ikke nødt til at sætte tøjet på tilbud
Sidste sæsons kollektion kommer ofte på tilbud, når der kommer en ny. Hvilket betyder, at tøjet mister værdi. Tøjet og vare er prissat efter produktionspris, skatter, afgifter og fortjeneste. Men ved at køre massivt tilbud, har man brug for at producere mere, for at indhente det tabte.
Vi har valgt at vores varer ikke sættes på tilbud. Det gør vi for at sikre vores produkters værdi og for ikke at overproducere tøj, som ikke bliver solgt.
Vi arbejder mere frit og mindre tidspresset
De fleste modevirksomheder arbejder under et massivt pres for at kunne producere enorme mængder af tøj.
Vi mener en virksomhed skal være bæredygtig hele vejen rund og derfor er det vigtigt at have tid og rum til at skabe nye produkter.